Alături de Inspectoratul General al Poliției Române, am lansat studiul „Atitudini sociale privind riscul în trafic 2022”, pentru a afla mai multe despre percepția și nevoile șoferilor din România.
Această inițiativă face parte din strategia Ursus Breweries de dezvoltare durabilă, prin care ne-am asumat angajamentul de a promova un consum responsabil de alcool. Realizarea acestei cercetări ne ajută să înțelegem mai bine amploarea fenomenului de consum de alcool la volan și să dezvoltăm diverse acțiuni care îl pot combate.
Aflat la a cincea ediție, studiul acoperă teme centrale pentru comportamentul în trafic precum: Sentimentul de siguranță în trafic, Atitudini și comportamente de risc în trafic, dar și Viteza în trafic și Consumul de alcool la volan. În acest an, am adaptat chestionarul la problemele traficului urban modern, măsurând și percepția asupra celor care conduc mijloace de transport alternative (precum trotinete sau biciclete).
» Aproximativ 57% dintre cei chestionați au declarat că se simt în siguranță în trafic, cu 9% mai mulți decât în 2018.
» 70% consideră că cea mai gravă abatere care influențează negativ siguranța rutieră este consumul de băuturi alcoolice la volan.
» Unul din zece șoferi a recunoscut că a condus după ce a consumat băuturi alcoolice.
» 80% dintre cei chestionați consideră că șoferii de mijloace de transport în comun au cel mai responsabil comportament în trafic. Pe de altă parte, 70% dintre respondenți consideră că cei mai iresponsabili sunt utilizatorii de trotinete.
Pe baza celor cinci studii realizate între 2008-2022, a fost realizată și analiza comparativă care urmărește schimbarea parametrilor principali privind atitudinile și siguranța în trafic din ultimii 14 ani.
Te invităm să citești analiza comparativă a studiilor realizate în perioada 2008-2022!
Metoda de realizare a studiului „Atitudini sociale privind riscul în trafic 2022″ și analiza comparativă
Metoda folosită în cadrul studiului prezentat este ancheta sociologică pe bază de chestionar. Chestionarul utilizat este o variantă modificată şi completată a chestionarului SARTRE (Social Attitudes to Road Traffic Risk in Europe), aplicat până în prezent în mai multe state europene. Instrumentul a fost utilizat începând cu anul 1991 și aplicarea acestuia prezintă avantajul de a putea fi realizate comparații la nivel european.
În România, primul studiu privind atitudinile sociale față de risc în trafic a fost realizat în 2008, la inițiativa Institutului de Cercetare și Prevenire a Criminalității. Studiul a fost reluat, pe baza unui chestionar actualizat, în anii 2010, 2014, 2018 și 2022. Ultimele două studii au fost realizate de agenția de cercetare sociologică Cult Market Research, în parteneriat cu Ursus Breweries, Direcția Rutieră și Institutul de Cercetare și Prevenire a Criminalității.
Pentru a accesa conținutul acestui site
trebuie să ai peste 18 ani.
Nu bifa dacă nu ești singura persoană care folosește acest dispozitiv.