Atitudini sociale privind riscul în trafic

Studiul a fost realizat de către compania de cercetare sociologică Cult Market Research și Poliția Română, prin Institutul de Cercetare și Prevenire a Criminalității din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române, cu sprijinul și la inițiativa Ursus Breweries, companie care implementează numeroase programe de educație în privința consumului responsabil de alcool.

 

Pe baza a patru valuri de studiu, primele trei realizate de către Poliția Română în 2008, 2010 și 2014, iar al patrulea realizat de Cult Market Research în 2018 cu sprijinul Ursus Brewweries, a fost definită și analiza comparativă care urmărește schimbarea principalilor parametri privind atitudinile și siguranța în trafic din ultimii 10 ani.

 

Chestionarul utilizat în anul 2018 a fost proiectat luând în calcul următoarele teme de discuție: Percepții generale privind traficul, Viteza în trafic, Atitudini și comportamente de risc în trafic, Purtarea centurii de siguranță, Consumul de alcool la volan și Agresivitatea în trafic. În plus, au fost incluse întrebări socio-demografice (gen, vârstă, nivelul educației, mediul de rezidență) și întrebări privind experiența și frecvența de condus, de interes pentru corelarea acestora cu atitudinile și comportamentele din trafic. Insert infografic

 

Metoda de realizare a studiului „Atitudini sociale privind riscul în trafic 2018″ și analiza comparativă

 

Metoda folosită în cadrul studiului de față este ancheta sociologică pe bază de chestionar. Chestionarul utilizat este o variantă modificată şi completată a chestionarului SARTRE (Social Attitudes to Road Traffic Risk in Europe), aplicat până în prezent în mai multe state europene. Instrumentul a fost utilizat începând cu anul 1991 și aplicarea acestuia prezintă avantajul de a putea fi realizate comparații la nivel european.

 

În același timp, a fost identificată necesitatea creării unui instrument adaptat la contextul socio-cultural românesc și la noile provocări privind siguranța în trafic (spre exemplu utilizarea telefoanelor și a internetului în timpul șofatului), alături de problemele întâlnite de-a lungul timpului, până în prezent: nerespectarea regulilor de circulație, depășirea limitei legale de viteză, consumul de alcool la volan, agresivitatea în trafic etc.

 

Analiza comparativă a studiilor realizate în perioada 2008-2018 poate fi consultată aici.

Bine ai venit pe desprealcool.ro!

Pentru a accesa conținutul acestui site
trebuie să ai peste 18 ani.

Introdu anul nașterii:

Nu bifa dacă nu ești singura persoană care folosește acest dispozitiv.

Despre Alcool