Incurajam oamenii sa ia decizii informate despre alcool

Contribuitorii nostri
  • Cabral Ibacka. Cu o cariera in televiziune de peste 15 ani, cu emisiuni acoperind multe zone de interes, de la stiri si emisiuni auto, pana la show-uri de divertisment si talk-show-uri, Cabral are o viziune ampla asupra societatii romanesti.

    Pe cabral.ro, blogul personal dar popular, Cabral isi exprima opiniile si coaguleaza in jurul lui un grup mare de oameni care au aceleasi opinii, asteptari si teluri: schimbarea in mai bine.

    Voluntar convins, Cabral sustine copiii si batranii cu probleme prin asociatia al carei membru fondator ii este, Zambet Si Suflet (www.zss.ro) dar sustine activ si se implica si in activitatile altor ONG-uri (Ovidiu Rom, Hospice Casa Sperantei, Salvati Copiii, etc.).

    Parte a proiectului Despre Alcool inca din faza de constructie, el este si unul dintre motoarele acestei campanii de responsabilizare. Iar contributia lui poate fi gasita aici.

     

  • Laura Vereha și Sebastian Secan, jurnaliști de profesie, călători în bascheți din pasiune, inițiatorii proiectului ,,Călător în Bascheți’’, unul dintre cele mai citite bloguri de travel din România. Noi vă arătăm România neștiută, uimitoare, cu locuri despre care n-ai bănui că sunt la noi în țară, precum și destinații de poveste din străinătate. Împreună, am ajuns în 45 de țări.Laura Vereha și Sebastian Secan, jurnaliști de profesie, călători în bascheți din pasiune, inițiatorii proiectului ,,Călător în Bascheți’’, unul dintre cele mai citite bloguri de travel din România. Noi vă arătăm România neștiută, uimitoare, cu locuri despre care n-ai bănui că sunt la noi în țară, precum și destinații de poveste din străinătate. Împreună, am ajuns în 45 de țări.

  • Cristian Lupsa este editorul Decat o Revista, un trimestrial care publica jurnalism narativ despre lumea in care traim. A terminat Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii din Universitatea din Bucuresti, iar apoi a facut un master la Missouri School in Journalism, in Statele Unite. Din 2007 a scris si editat pentru mai multe reviste; DoR s-a nascut in aprilie 2009 din dorinta de a avea un spatiu pentru povesti reale bine documentate, bine editate si bine impachetate. Uneori posteaza despre scris pe www.ascrie.org. S-a alaturat proiectului DespreAlcool.ro pentru ca lupta pentru echilibru in fata atator potentiale excese e unul dintre subiectele lui preferate.

  • Dana Rogoz Mamă, soţie, actriţă de film şi televiziune, designer, model, prezentatoare de televiziune şi, nu în ultimul rând, blogger de succes. Dana Rogoz a debutat ca actriţă la vârsta de numai 4 ani, în timpul primului ei turneu, la scurt timp înainte să înceapă să joace la TVR. La 9 ani a jucat în rolul Abramburicăi, care a făcut-o cunoscută în înteaga ţară.

  • Daniela Gheorghe este psiholog specializat in psihologia copilului, expert in domeniul promovarii, protectiei si monitorizarii drepturilor copilului.

    A absolvit Universitatea “Babes-Bolyai”, Facultatea de Psihologie si Stiintele Eucatiei, profilul Psihopedagogie Speciala la Cluj-Napoca, apoi a continuat studiile masterale la aceeasi universitate. Din 2001 incepe colaborarile cu diverse reviste pentru copii si tineri: „Bravo” si „Bravo Girl”, apoi revista „Mami”, „Psihologia azi”, „Parintii”, devenind si psiholog consultant pentru o serie de ziare, jurnale si emisiuni tv si radio.

  • Laura Ene, medic diabetolog şi nutriționist, fondatoarea ELA CLINIC – prima clinică de nutriție terapeutică din România, co-fondatoare a Academiei de Nutriție „Sănătate, Te Iubesc!“, membră a Colegiului Medicilor din România și coordonatoarea departamentului de diabet și nutriție din cadrul Spitalului de Chirurgie Cardiovasculară Monza din București.

  • Marjan Kukuneshoski, pe scurt Make. Barman, bar manager, bar trainer si consultant cu o experienta de aproape 11 ani in domeniul bartending-ului.
    Originardin Macedonia, a participat la numeroase competitii nationale si internationale de bartending, showmanship, prepararea cafelei, servirea vinurilor si speed service. Desemnat Barmanul anului in 2009, a reprezentat Romania la doua competitii internationale de preparare de cocktailuri. In plus, jurizeaza concursuri de profil si activeaza in Asociatia Barmanilor Profesionisti din Romania.

  • Mihai Găinuşă Binecunoscut realizator şi prezentator român de radio şi televiziune, Mihai Găinuşă a absolvit cursurile Şcolii Superioare de Jurnalism şi este licenţiat în presa scrisă la Facultatea de Jurnalism. Din 2001 până în 2004 a prezentat emisiunea TV „Cronica Cârcotaşilor” la Prima TV. De asemenea, Mihai Găinuşă a colaborat, ca editorialist, cu publicaţii precum Academia Caţavencu şi ProSport.

  • Am început să lucrez în presă acum 15 ani, aproape din întâmplare, la Iași, la Opinia studențească. Până atunci mă pregătisem să fiu laborant sau inginer, la alegere, în funcție de care dintre diplome mi s-ar fi părut la un moment dat mai interesantă. După o incursiune de câțiva ani în PR, am revenit în zona presei scrise la Maxim, Marie Claire și, acum, la Men’s Health. Ocazie cu care am găsit, în sfârșit, o utilitate lucrurilor pe care le-am învățat la liceul sanitar.

  • Mihai Jurca este blogger de travel, prezentator si realizator TV. Proiectul sau, MihaiJurca.ro, a fost premiat cu titlul de Best Travel Blog la ELLE Blogging Awards 2017. Blogul imbina ponturi de calatorie, impresii si povestiri din cele mai chic locuri ale Europei, precum si trasee care servesc ca sursa de inspiratie pentru o vacanta in stil mare.

  • Doctor in sociologie inca din 1974, activ in numeroase alte domenii de specializare generala precum cercetarea calitativa in sociologie, opinia publica, psihosociologia, identitatea culturala, comunicarea nonverbala,  sociologul Septimiu Chelcea  face o analiza detaliata a profilului tinerei generatii din Romania zilelor noastre, cu un studiu de caz pertinent axat pe modul in care este perceput controlul de catre tineri cand vine vorba de consumul de alcool.

  • Dr. Serban Damian este absolvent al Facultatii de Medicina Generala din cadrul Universitatii de Medicina si Farmacie “Carol Davila”, Bucuresti.

    Este nutritionist sportiv – si-a facut specializarea in acest domeniu intr-un program international organizat de catre Comitetul Olimpic International, dedicat medicilor, si condus de catre specialisti in nutritie din cele mai mari universitati ale lumii.

    A publicat doua carti de specialitate: Stretching, secretul flexibilitatii si Superfit. Esentialul in fitness si culturism.

    Este colaborator permanent al catorva publicatii si emisiuni de specialitate.

    In cadrul Centrului de nutritie Superfit, Dr. Serban Damian acorda consultanta nutritionala (scadere/crestere in greutate, ameliorarea performantelor sportive, recomandarea suplimentelor nutritive) si de antrenament, atat publicului larg, cat si companiilor private, sportivilor de performanta, echipelor sportive. (www.superfit.ro)

    Este alergator de maraton si presedintele Ro Club Maraton, cel mai mare club al alergatorilor amatori din Romania.

    Din 2007 scrie pe blogul www.nutritionist.info.ro

  • Shurubel Andrei Lăcătuş, zis şi Shurubel, face tot ce-i stă în putere să se facă auzit. Dimineţa radio, seara TV şi în timpul liber video blogging. Om de marketing şi glumeţ de succes, are un serial comic şi super popular numit 10lucruri, prezintă matinalul de la Radio 21, iar în weekend apare pe micile ecrane ca prezentator al emisiunii UTOPS, la UTV.

  • Simona Tache jurnalist, scenarist, femeie, prietenă, fiică, soră, soție, vecină,cetățean. Și soră medicală, pentru că, înainte de Facultatea de Litere,a absolvit Liceul Sanitar. A scris în publicații ca Tabu, Dilema, Playboy, Maxim, Cotidianul, Academia Cațavencu, Cațavencii, Unica, iar, în unele dintre ele, încă mai scrie. Mai scrie scenarii pentru televiziune și are un blog, simonatache.ro, pe care intră zilnic câteva mii de oameni, ca să zâmbească sau chiar să râdă de-a binelea.

  • Viorel Copolovici s-a pregatit toata scoala si tot liceul sa devina actor pentru ca el insusi si toti cei din jur erau convinsi ca asta e menirea lui. Asa ca a urmat o facultate de presa, Scoala Superioara de Jurnalistica, exact pentru a-si da seama ca drumul lui normal era in Marketing, pe care l-a practicat sub aproape toate declinarile lui vreme de vreo doisprezece ani. Intre timp a lucrat si pe un vas de croaziera, a produs si o emisiune la Realitatea TV sau a consiliat candidati in patru campanii electorale diferite. Toate astea, pentru a-si da seama ca misiunea lui e, de fapt, in bucatarie, careia i s-a dedicat exclusiv de mai bine de patru ani. Din aprilie 2010 până la sfârşitul anului trecut s-a ocupat  de propriul restaurant din Bucuresti, “Kopel’s”. Între timp s-a mutat în Brazilia, unde continuă să gătească şi să scrie despre asta şi nu numai.

  • Sunt jurnalist din 1990. Asta mi-am dorit să fac dintotdeauna şi fac asta (deja!) de peste 20 de ani – jurnalism, la ziare, la televiziuni, la radio, mai bine sau mai rău. M-a ferit Dumnezeu, dar şi educaţia de-acasă, să-mi ia celebritatea minţile. În televiziune, e o boală profesională comună. Ca jurnalist, prefer postura clasică, de observator, celei “moderne”, de vedetă. Sunt un demodat.

    În rest, unii spun despre mine că sunt un tip cu bun simţ (şi adaugă: “deci un inadaptat”). Uneori, când văd la ce ar trebui să mă “adaptez”, mă felicit pentru încăpăţânarea de fi a refuzat atâtea “oportunităţi” care au fluturat în jurul meu.

Cum ne mentinem in forma iarna aceasta

Scris de Laura Ene
day-icon 8 December 2020

Decembrie este una dintre cele mai îndrăgite luni ale anului: vin sărbătorile, iar noi putem profita de vacanță pentru a ne reîncărca bateriile pentru un nou an.

Din păcate, este și una dintre lunile cu cele mai mari provocări pentru siluetă. Am văzut acest lucru la cei mai mulți dintre pacienții mei. Și nu este vorba doar despre mesele de sărbătoare.

Dincolo de acestea, sunt și alți factori care ne fac să luăm kilograme în plus în această perioadă a anului. Iată câțiva dintre ei, dar și soluțiile pe care ți le propun pentru a-i contracara.

 

  1. Frigul

Temperatura de afară influențează destul de mult modul în care ne alimentăm. Ai remarcat și tu că atunci când este frig ți se face foame mai des? Nu, nu ți se întâmplă doar ție acest lucru. Este un fapt dovedit că organismul nostru cere mâncare caldă, mai multă și bogată în grăsimi, drept mecanism de protecție și rezistență. Din păcate, de cele mai multe ori, aceste feluri de mâncare vin și cu multe calorii.

 

 

Și atunci, ce e de făcut? Mănâncă mai multe supe și ciorbe calde. Nici ceaiurile aromate nu sunt de lepădat, mai ales dacă sunt neîndulcite.

 

  1. Scurtarea duratei zilei

În decembrie sunt cele mai scurte zile din an. Se întunecă devreme, iar noi nu mai apucăm să facem mișcare sau să ne bucurăm de lumina soarelui. Toate acestea au efect și asupra siluetei noastre.

Ce poți face pentru a combate aceste efecte? Aici am pentru tine 3 sfaturi, nu doar unul.

În primul rând, nu uita de mișcare. Chiar dacă nu mergi la sală sau nu, ieși în parc la plimbare sau alergat, și poți face în continuare mișcare acasă.

 

 

Apelează la un canal de YouTube sau la o revistă cu un program complet de gimnastică. Sunt exerciții ușoare pe care poți să le faci fără să deranjezi vecinii, timp de 10-15-30 minute pe zi.

În al doilea rând, suplimentează-ți dieta cu vitamina D. Din cauza lipsei expunerii la soare în timpul iernii, vitamina D nu se mai sintetizează în corp la fel ca vara.

Consumă alimente bogate în magneziu, un aliat de încredere în lupta cu depresia, anxietatea, insomnia sau migrenele, care s-ar putea instala odată cu micșorarea duratei zilei și a situației generate de pandemia cu care ne confruntăm de aproape 10 luni. Iată care sunt cele mai bogate surse de mangeziu: legumele cu frunze verzi, pudra de cacao, avocado, semințele și nucile crude, peștele gras, ierburile și mirodeniile, precum și fructele de pădure.

 

  1. Straturile succesive de haine

Nu este o glumă, ci este un fapt cât se poate de real. Având în vedere că iarna purtăm mai multe straturi de haine, suntem ceva mai permisivi cu … rotunjirea siluetei. Iar dacă mai adăugăm aici și faptul că mulți dintre noi lucrează online în această perioadă și, probabil, nu ies din hainele comode de casă, pericolul este și mai mare.

Ce îți recomand? Să încerci să te îmbraci cu haine care să urmărească linia corpului. Bine, poate nu chiar în fiecare zi J, dar măcar din când în când, ca măsură de control.

 

  1. Consumul redus de apă

Este un fapt cunoscut că pe durata iernii consumăm mai puțină apă decât în celelalte anotimpuri. Iar efectele consumului redus de apă sunt multiple și deloc plăcute: de la oboseală, dureri de cap, constipație, până la diverse pofte și mâncat mai mult.

Soluția aici este foarte simplă: bea cel puțin un pahar de apă înainte și după fiecare masă principală. Te scapă de grija hidratării și îți asigură un aport optim de apă pe tot parcursul zilei.

Dacă nu vrei să bei apă, o poți înlocui cu ceaiuri aromate neîndulcite sau apă enzimatică (apă în care ai lăsat la infuzat fructe și legume).

 

  1. Mesele de sărbătoare

Nu puteam să închei aceste articol fără să fac referire tocmai la mesele de sărbătoare. Asta pentru că și ele sunt un factor important în creșterea greutății în luna decembrie pentru mulți dintre noi.

 

 

Cel mai important sfat pe care ți-l pot da în privința acestor mese de sărbătoare este să nu ciugulești. De fiecare dată când te așezi la masă, ia-ți o farfurie mică și pune în ea tot ce îți face cu ochiul de pe masă, în cantități rezonabile. Este cea mai bună modalitate de a controla ce și cât mănânci.

Ai grijă și la consumul de alcool. Nu depăși doza zilnică recomandată: o porție pentru femei și două pentru bărbați. O porție este echivalentă cu 10-15 g de alcool etilic, ceea ce înseamnă, de exemplu, 330 ml de bere. De asemenea, bea câte 3 pahare de apă la fiecare pahar de alcool consumat.

Acestea fiind spuse, sper să pui în aplicare cât mai multe dintre sfaturile mele și să-ți păstrezi silueta în decembrie, în pofida tuturor provocărilor acestei luni. Până data viitoare, îți doresc să ai sărbători cu bine și multă sănătate!