Incurajam oamenii sa ia decizii informate despre alcool

Contribuitorii nostri
  • Cabral Ibacka. Cu o cariera in televiziune de peste 15 ani, cu emisiuni acoperind multe zone de interes, de la stiri si emisiuni auto, pana la show-uri de divertisment si talk-show-uri, Cabral are o viziune ampla asupra societatii romanesti.

    Pe cabral.ro, blogul personal dar popular, Cabral isi exprima opiniile si coaguleaza in jurul lui un grup mare de oameni care au aceleasi opinii, asteptari si teluri: schimbarea in mai bine.

    Voluntar convins, Cabral sustine copiii si batranii cu probleme prin asociatia al carei membru fondator ii este, Zambet Si Suflet (www.zss.ro) dar sustine activ si se implica si in activitatile altor ONG-uri (Ovidiu Rom, Hospice Casa Sperantei, Salvati Copiii, etc.).

    Parte a proiectului Despre Alcool inca din faza de constructie, el este si unul dintre motoarele acestei campanii de responsabilizare. Iar contributia lui poate fi gasita aici.

     

  • Cristian Lupsa este editorul Decat o Revista, un trimestrial care publica jurnalism narativ despre lumea in care traim. A terminat Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii din Universitatea din Bucuresti, iar apoi a facut un master la Missouri School in Journalism, in Statele Unite. Din 2007 a scris si editat pentru mai multe reviste; DoR s-a nascut in aprilie 2009 din dorinta de a avea un spatiu pentru povesti reale bine documentate, bine editate si bine impachetate. Uneori posteaza despre scris pe www.ascrie.org. S-a alaturat proiectului DespreAlcool.ro pentru ca lupta pentru echilibru in fata atator potentiale excese e unul dintre subiectele lui preferate.

  • Dana Rogoz Mamă, soţie, actriţă de film şi televiziune, designer, model, prezentatoare de televiziune şi, nu în ultimul rând, blogger de succes. Dana Rogoz a debutat ca actriţă la vârsta de numai 4 ani, în timpul primului ei turneu, la scurt timp înainte să înceapă să joace la TVR. La 9 ani a jucat în rolul Abramburicăi, care a făcut-o cunoscută în înteaga ţară.

  • Daniela Gheorghe este psiholog specializat in psihologia copilului, expert in domeniul promovarii, protectiei si monitorizarii drepturilor copilului.

    A absolvit Universitatea “Babes-Bolyai”, Facultatea de Psihologie si Stiintele Eucatiei, profilul Psihopedagogie Speciala la Cluj-Napoca, apoi a continuat studiile masterale la aceeasi universitate. Din 2001 incepe colaborarile cu diverse reviste pentru copii si tineri: „Bravo” si „Bravo Girl”, apoi revista „Mami”, „Psihologia azi”, „Parintii”, devenind si psiholog consultant pentru o serie de ziare, jurnale si emisiuni tv si radio.

  • Laura Ene, medic diabetolog şi nutritionist, fondatoare a Cardiometabolic Institute, co-fondatoare a Academiei de Nutriție „Sănătate, Te Iubesc!“, membră a Colegiului Medicilor din România, medic expert în cadrul clinicii KiloStop și coordonatoarea departamentului de diabet și nutriție din cadrul Spitalului de Chirurgie Cardiovasculară Monza din București.

  • Marjan Kukuneshoski, pe scurt Make. Barman, bar manager, bar trainer si consultant cu o experienta de aproape 11 ani in domeniul bartending-ului.
    Originardin Macedonia, a participat la numeroase competitii nationale si internationale de bartending, showmanship, prepararea cafelei, servirea vinurilor si speed service. Desemnat Barmanul anului in 2009, a reprezentat Romania la doua competitii internationale de preparare de cocktailuri. In plus, jurizeaza concursuri de profil si activeaza in Asociatia Barmanilor Profesionisti din Romania.

  • Mihai Găinuşă Binecunoscut realizator şi prezentator român de radio şi televiziune, Mihai Găinuşă a absolvit cursurile Şcolii Superioare de Jurnalism şi este licenţiat în presa scrisă la Facultatea de Jurnalism. Din 2001 până în 2004 a prezentat emisiunea TV „Cronica Cârcotaşilor” la Prima TV. De asemenea, Mihai Găinuşă a colaborat, ca editorialist, cu publicaţii precum Academia Caţavencu şi ProSport.

  • Am început să lucrez în presă acum 15 ani, aproape din întâmplare, la Iași, la Opinia studențească. Până atunci mă pregătisem să fiu laborant sau inginer, la alegere, în funcție de care dintre diplome mi s-ar fi părut la un moment dat mai interesantă. După o incursiune de câțiva ani în PR, am revenit în zona presei scrise la Maxim, Marie Claire și, acum, la Men’s Health. Ocazie cu care am găsit, în sfârșit, o utilitate lucrurilor pe care le-am învățat la liceul sanitar.

  • Mihai Jurca este blogger de travel, prezentator si realizator TV. Proiectul sau, MihaiJurca.ro, a fost premiat cu titlul de Best Travel Blog la ELLE Blogging Awards 2017. Blogul imbina ponturi de calatorie, impresii si povestiri din cele mai chic locuri ale Europei, precum si trasee care servesc ca sursa de inspiratie pentru o vacanta in stil mare.

  • Doctor in sociologie inca din 1974, activ in numeroase alte domenii de specializare generala precum cercetarea calitativa in sociologie, opinia publica, psihosociologia, identitatea culturala, comunicarea nonverbala,  sociologul Septimiu Chelcea  face o analiza detaliata a profilului tinerei generatii din Romania zilelor noastre, cu un studiu de caz pertinent axat pe modul in care este perceput controlul de catre tineri cand vine vorba de consumul de alcool.

  • Dr. Serban Damian este absolvent al Facultatii de Medicina Generala din cadrul Universitatii de Medicina si Farmacie “Carol Davila”, Bucuresti.

    Este nutritionist sportiv – si-a facut specializarea in acest domeniu intr-un program international organizat de catre Comitetul Olimpic International, dedicat medicilor, si condus de catre specialisti in nutritie din cele mai mari universitati ale lumii.

    A publicat doua carti de specialitate: Stretching, secretul flexibilitatii si Superfit. Esentialul in fitness si culturism.

    Este colaborator permanent al catorva publicatii si emisiuni de specialitate.

    In cadrul Centrului de nutritie Superfit, Dr. Serban Damian acorda consultanta nutritionala (scadere/crestere in greutate, ameliorarea performantelor sportive, recomandarea suplimentelor nutritive) si de antrenament, atat publicului larg, cat si companiilor private, sportivilor de performanta, echipelor sportive. (www.superfit.ro)

    Este alergator de maraton si presedintele Ro Club Maraton, cel mai mare club al alergatorilor amatori din Romania.

    Din 2007 scrie pe blogul www.nutritionist.info.ro

  • Shurubel Andrei Lăcătuş, zis şi Shurubel, face tot ce-i stă în putere să se facă auzit. Dimineţa radio, seara TV şi în timpul liber video blogging. Om de marketing şi glumeţ de succes, are un serial comic şi super popular numit 10lucruri, prezintă matinalul de la Radio 21, iar în weekend apare pe micile ecrane ca prezentator al emisiunii UTOPS, la UTV.

  • Simona Tache jurnalist, scenarist, femeie, prietenă, fiică, soră, soție, vecină,cetățean. Și soră medicală, pentru că, înainte de Facultatea de Litere,a absolvit Liceul Sanitar. A scris în publicații ca Tabu, Dilema, Playboy, Maxim, Cotidianul, Academia Cațavencu, Cațavencii, Unica, iar, în unele dintre ele, încă mai scrie. Mai scrie scenarii pentru televiziune și are un blog, simonatache.ro, pe care intră zilnic câteva mii de oameni, ca să zâmbească sau chiar să râdă de-a binelea.

  • Viorel Copolovici s-a pregatit toata scoala si tot liceul sa devina actor pentru ca el insusi si toti cei din jur erau convinsi ca asta e menirea lui. Asa ca a urmat o facultate de presa, Scoala Superioara de Jurnalistica, exact pentru a-si da seama ca drumul lui normal era in Marketing, pe care l-a practicat sub aproape toate declinarile lui vreme de vreo doisprezece ani. Intre timp a lucrat si pe un vas de croaziera, a produs si o emisiune la Realitatea TV sau a consiliat candidati in patru campanii electorale diferite. Toate astea, pentru a-si da seama ca misiunea lui e, de fapt, in bucatarie, careia i s-a dedicat exclusiv de mai bine de patru ani. Din aprilie 2010 până la sfârşitul anului trecut s-a ocupat  de propriul restaurant din Bucuresti, “Kopel’s”. Între timp s-a mutat în Brazilia, unde continuă să gătească şi să scrie despre asta şi nu numai.

  • Sunt jurnalist din 1990. Asta mi-am dorit să fac dintotdeauna şi fac asta (deja!) de peste 20 de ani – jurnalism, la ziare, la televiziuni, la radio, mai bine sau mai rău. M-a ferit Dumnezeu, dar şi educaţia de-acasă, să-mi ia celebritatea minţile. În televiziune, e o boală profesională comună. Ca jurnalist, prefer postura clasică, de observator, celei “moderne”, de vedetă. Sunt un demodat.

    În rest, unii spun despre mine că sunt un tip cu bun simţ (şi adaugă: “deci un inadaptat”). Uneori, când văd la ce ar trebui să mă “adaptez”, mă felicit pentru încăpăţânarea de fi a refuzat atâtea “oportunităţi” care au fluturat în jurul meu.

Despre curajul de a visa si intelepciunea de a face ceva

day-icon 11 February 2014

Frigul şi zăpada m-au adus aproape într-o stare de hibernare. Zilele trecute, unul din colegii mei de birou, epuizat de nămeţi, a adormit la birou. Am văzut în ultima vreme în jurul meu mulţi oameni obosiţi, epuizaţi fizic şi psihic. Mulţi spun că anul acesta a început într-un mod ciudat, mai ales din punct de vedere emoţional.

 

E drept că frigul şi zăpada, grijile de acasă şi de la serviciu “ne ajută” să ne adâncim într-o stare de melancolie, de tristeţe, de lipsă de speranţă sau de irascibilitate, agitaţie, nervi sau tot vremea de afară ne ajută să găsim un pic de timp şi pentru noi. Pe cât de mulţi oameni apatici am văzut la acest început de an, pe atât de mulţi agitaţi şi nervoşi, şi tot pe atât de mulţi oameni interesaţi de a-şi face planuri, de a-şi stabili obiective, de a-şi schimba viaţa.

 

Un prieten drag, care este psiholog, mi-a spus că anul acesta majoritatea clienţilor lui i-au spus: “Vreau să fac anul acesta o rezoluţie: îmi propun să schimb ceva la mine” sau “Anul acesta vreau să fac asta…”. Printre prietenii mei apropiaţi am observat că a venit un moment al căutărilor spirituale: unii merg în India, în excursii cu temă spirituală, alţii la Ierusalim, alţii fac în ţară tot felul de descoperiri spirituale prin rugăciune, dans, pictură sau prin alte mijloace. Fiecare din cei pe care i-am văzut dornici să iasă din starea de apatie şi din rutina plictisitoare sau supărătoare, i-am auzit spunând “Anul acesta vreau să fac ceva special pentru mine”.

 

Gândirea pozitivă este începutul unor schimbări importante, apoi şi creativitatea este un ingredient important, precum şi motivaţia. Dacă veţi face cel puțin unele dintre activităţile la care visaţi de mulţi ani, sau pe care le admiraţi la unii prieteni, colegi, amici, de astăzi începând, veţi simţi că vibrațiile pozitive vor curge. Pentru a simţi efectele benefice ale gândirii pozitive este nevoie de cel puţin 3 săptămâni de exerciţii constant. Oamenii petrec o mulțime de timp de gândire despre lucruri bune care nu s-au întâmplat, dar pe care le-ar fi putut face, dar nu le-au făcut.

 

Ar fi mult mai util pentru noi să ne gândim la ceva important pentru noi, ceva ce am aprecia cu adevărat şi la modul în care am putea să realizăm acel lucru. Imaginea creativă ne ajută să dăm sens vieţii noastre. Prin urmare, este foarte important să ne facem timp pentru a ne planifica schimbările pozitive, mai întâi mental, apoi şi în faptă. Este la fel de bine şi dacă trecem direct la acţiune şi apoi ne gândim la ceea ce am realizat.

 

La o întâlnire la care am participat cu mai mulţi colegi, l-am avut ca invitat pe Andrei Roşu, unul dintre cei mai curajosi maratonişti ai noştri. Andrei ne spunea că acum doi ani, avea opt kilograme în plus şi se plafona în sufragerie. Astăzi e în Cartea Recordurilor: a alergat şapte maratoane şi şapte ultramaratoane pe şapte continente. ”M-am apucat de alergat acum un an și jumătate, motivul pentru care am început să alerg fiind că eram un ‘couch potato’, stăteam pe canapea cu telecomanda în mână. Iniţial am vrut să-l inspir pe fiul meu să nu ajungă un ‘couch potato’, însă pe parcurs motivele s-au diversificat”. A fost fascinant să-l ascult şi să văd cum a trecut de la bărbatul care petrecea ore în şir în faţa televizorului, la campionul care străbate frigul, care se trezeşte la ora 4 dimineaţa şi care prin ceea ce face aduce atât de multă speranţă celor din jur.

 

Pentru început, gândirea pozitivă te ajută să-ţi faci dimineţile mai frumoase: spune imediat ce te-ai trezit „Este o zi bună, este bine”. Să ştii că norocul are forma gândului.

 

Sunt multe alte lucruri care-ţi pot evoca sentimente pozitive şi care îţi pot aminti cât de important eşti ca om sau care să te menţină plin de încredere şi de energie pe direcţia aleasă fără să deviezi de la ţelul tău. Pozele, filmele, anumite melodii, obiecte sau persoane din anturaj pot fi reperul tău emoţional pentru fiecare zi. Nu uita: ai nevoie de un gând bun pentru fiecare dimineaţă.

 

Gândirea pozitivă însoţită de exerciții fizice te vor încărca cu energie. Exerciţiile nu trebuie să se constituie într-un maraton. O simplă plimbare în parc, o oră la bazin, o oră la săniuş, orice exerciţii fizice te vor face să te simţi bine. Şi un dans haios în sufragerie înainte de a merge la serviciu te poate ajuta foarte mult.

 

Un alt aspect al schimbării în bine este practicarea recunoştinţei. Este un sentiment puternic care ne ajută să ne bucurăm de ceea ce avem. Vei vedea ce efecte miraculoase poate avea trimiterea unui e-mail, SMS sau scrisoare de mulţumire cuiva care te-a ajutat într-un fel. Un studiu a constatat că recunoștința transmisă celor din jur poate crește fericirea cu 25%. S-a constat că un astfel de mesaj de recunoştinţă, trimis de trei ori pe o perioadă de trei săptămâni, a fost suficient pentru a crește în mod vizibil fericirea și satisfacția în viață a practicanţilor. Scriind acest lucru îmi vine în minte o persoană deosebită din viaţa mea, căruia îi pot trimite mesaje zilnice pentru tot ce a adus şi aduce în viaţa mea.

 

A asculta muzica care îţi place, dar în special muzică ce îţi poate induce o stare de bine, este o altă metodă de creştere a încrederii în tine şi de pozitivare a felului în care gândim. În psihologie, câteva melodii sunt considerate motivaţionale. Printre ele sunt: We Are the Champions – Queen, Live to Win – Paul Stanley, Simply the Best – Tina Turner, Beautiful Day – U2, I’ve Got the Power – Snap, It’s My Life – Bon Jovi,  Affirmation – Savage Garden,  Man In The Mirror – Michael Jackson, Chariots of Fire – Vangelis etc.

 

Amintiți-vă acele zile din copilarie, dinainte de Crăciun, atunci când nu mai puteaţi aştepta pentru a deschide cadourile şi când speraţi să primiţi ceea ce aţi cerut. Anticiparea cadoruilor era unul dintre cele mai frumoase momente ale anului. Cercetătorii în domeniul psihologiei fericirii arată că anticiparea poate fi o emoție pozitivă, foarte puternică. Prin urmare, o listă a dorinţelor şi anticiparea ne vor ajuta să fim mai optimişti, mai fericiţi.

 

De-a lungul unei zile minţile noastre au tendința de a umbla foarte mult şi cele mai importante momente sunt acelea în care ne gândim la lucruri frumoase, la aminitri, la speranţe, la prieteni. A visa cu ochii deschişi, o călătorie pozitivă la nivel mental, s-a dovedit a fi una dintre cele mai eficiente căi spre fericire şi spre eficientizarea noastră de zi cu zi.

 

Suntem încă la începutul anului, o listă cu dorinţe ne-ar prinde bine. Eu vă spun că anul acesta lista mea începe cu “Aş vrea să mă iubesc mai mult şi să am mai multă grijă de mine”. Apoi “Vreau să ajung la Ierusalim”, “Vreau să merg anul acesta să fac dansuri”, un vis pe care îl am din copilărie. Mai am multe pe listă, însă m-aş bucura să aveţi şi voi lista voastră şi la sfârşitul anului, să vedem cu bucurie cât de multe am realizat.