Incurajam oamenii sa ia decizii informate despre alcool

Contribuitorii nostri
  • Cabral Ibacka. Cu o cariera in televiziune de peste 15 ani, cu emisiuni acoperind multe zone de interes, de la stiri si emisiuni auto, pana la show-uri de divertisment si talk-show-uri, Cabral are o viziune ampla asupra societatii romanesti.

    Pe cabral.ro, blogul personal dar popular, Cabral isi exprima opiniile si coaguleaza in jurul lui un grup mare de oameni care au aceleasi opinii, asteptari si teluri: schimbarea in mai bine.

    Voluntar convins, Cabral sustine copiii si batranii cu probleme prin asociatia al carei membru fondator ii este, Zambet Si Suflet (www.zss.ro) dar sustine activ si se implica si in activitatile altor ONG-uri (Ovidiu Rom, Hospice Casa Sperantei, Salvati Copiii, etc.).

    Parte a proiectului Despre Alcool inca din faza de constructie, el este si unul dintre motoarele acestei campanii de responsabilizare. Iar contributia lui poate fi gasita aici.

     

  • Cristian Lupsa este editorul Decat o Revista, un trimestrial care publica jurnalism narativ despre lumea in care traim. A terminat Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii din Universitatea din Bucuresti, iar apoi a facut un master la Missouri School in Journalism, in Statele Unite. Din 2007 a scris si editat pentru mai multe reviste; DoR s-a nascut in aprilie 2009 din dorinta de a avea un spatiu pentru povesti reale bine documentate, bine editate si bine impachetate. Uneori posteaza despre scris pe www.ascrie.org. S-a alaturat proiectului DespreAlcool.ro pentru ca lupta pentru echilibru in fata atator potentiale excese e unul dintre subiectele lui preferate.

  • Dana Rogoz Mamă, soţie, actriţă de film şi televiziune, designer, model, prezentatoare de televiziune şi, nu în ultimul rând, blogger de succes. Dana Rogoz a debutat ca actriţă la vârsta de numai 4 ani, în timpul primului ei turneu, la scurt timp înainte să înceapă să joace la TVR. La 9 ani a jucat în rolul Abramburicăi, care a făcut-o cunoscută în înteaga ţară.

  • Daniela Gheorghe este psiholog specializat in psihologia copilului, expert in domeniul promovarii, protectiei si monitorizarii drepturilor copilului.

    A absolvit Universitatea “Babes-Bolyai”, Facultatea de Psihologie si Stiintele Eucatiei, profilul Psihopedagogie Speciala la Cluj-Napoca, apoi a continuat studiile masterale la aceeasi universitate. Din 2001 incepe colaborarile cu diverse reviste pentru copii si tineri: „Bravo” si „Bravo Girl”, apoi revista „Mami”, „Psihologia azi”, „Parintii”, devenind si psiholog consultant pentru o serie de ziare, jurnale si emisiuni tv si radio.

  • Laura Ene, medic diabetolog şi nutritionist, fondatoare a Cardiometabolic Institute, co-fondatoare a Academiei de Nutriție „Sănătate, Te Iubesc!“, membră a Colegiului Medicilor din România, medic expert în cadrul clinicii KiloStop și coordonatoarea departamentului de diabet și nutriție din cadrul Spitalului de Chirurgie Cardiovasculară Monza din București.

  • Marjan Kukuneshoski, pe scurt Make. Barman, bar manager, bar trainer si consultant cu o experienta de aproape 11 ani in domeniul bartending-ului.
    Originardin Macedonia, a participat la numeroase competitii nationale si internationale de bartending, showmanship, prepararea cafelei, servirea vinurilor si speed service. Desemnat Barmanul anului in 2009, a reprezentat Romania la doua competitii internationale de preparare de cocktailuri. In plus, jurizeaza concursuri de profil si activeaza in Asociatia Barmanilor Profesionisti din Romania.

  • Mihai Găinuşă Binecunoscut realizator şi prezentator român de radio şi televiziune, Mihai Găinuşă a absolvit cursurile Şcolii Superioare de Jurnalism şi este licenţiat în presa scrisă la Facultatea de Jurnalism. Din 2001 până în 2004 a prezentat emisiunea TV „Cronica Cârcotaşilor” la Prima TV. De asemenea, Mihai Găinuşă a colaborat, ca editorialist, cu publicaţii precum Academia Caţavencu şi ProSport.

  • Am început să lucrez în presă acum 15 ani, aproape din întâmplare, la Iași, la Opinia studențească. Până atunci mă pregătisem să fiu laborant sau inginer, la alegere, în funcție de care dintre diplome mi s-ar fi părut la un moment dat mai interesantă. După o incursiune de câțiva ani în PR, am revenit în zona presei scrise la Maxim, Marie Claire și, acum, la Men’s Health. Ocazie cu care am găsit, în sfârșit, o utilitate lucrurilor pe care le-am învățat la liceul sanitar.

  • Mihai Jurca este blogger de travel, prezentator si realizator TV. Proiectul sau, MihaiJurca.ro, a fost premiat cu titlul de Best Travel Blog la ELLE Blogging Awards 2017. Blogul imbina ponturi de calatorie, impresii si povestiri din cele mai chic locuri ale Europei, precum si trasee care servesc ca sursa de inspiratie pentru o vacanta in stil mare.

  • Doctor in sociologie inca din 1974, activ in numeroase alte domenii de specializare generala precum cercetarea calitativa in sociologie, opinia publica, psihosociologia, identitatea culturala, comunicarea nonverbala,  sociologul Septimiu Chelcea  face o analiza detaliata a profilului tinerei generatii din Romania zilelor noastre, cu un studiu de caz pertinent axat pe modul in care este perceput controlul de catre tineri cand vine vorba de consumul de alcool.

  • Dr. Serban Damian este absolvent al Facultatii de Medicina Generala din cadrul Universitatii de Medicina si Farmacie “Carol Davila”, Bucuresti.

    Este nutritionist sportiv – si-a facut specializarea in acest domeniu intr-un program international organizat de catre Comitetul Olimpic International, dedicat medicilor, si condus de catre specialisti in nutritie din cele mai mari universitati ale lumii.

    A publicat doua carti de specialitate: Stretching, secretul flexibilitatii si Superfit. Esentialul in fitness si culturism.

    Este colaborator permanent al catorva publicatii si emisiuni de specialitate.

    In cadrul Centrului de nutritie Superfit, Dr. Serban Damian acorda consultanta nutritionala (scadere/crestere in greutate, ameliorarea performantelor sportive, recomandarea suplimentelor nutritive) si de antrenament, atat publicului larg, cat si companiilor private, sportivilor de performanta, echipelor sportive. (www.superfit.ro)

    Este alergator de maraton si presedintele Ro Club Maraton, cel mai mare club al alergatorilor amatori din Romania.

    Din 2007 scrie pe blogul www.nutritionist.info.ro

  • Shurubel Andrei Lăcătuş, zis şi Shurubel, face tot ce-i stă în putere să se facă auzit. Dimineţa radio, seara TV şi în timpul liber video blogging. Om de marketing şi glumeţ de succes, are un serial comic şi super popular numit 10lucruri, prezintă matinalul de la Radio 21, iar în weekend apare pe micile ecrane ca prezentator al emisiunii UTOPS, la UTV.

  • Simona Tache jurnalist, scenarist, femeie, prietenă, fiică, soră, soție, vecină,cetățean. Și soră medicală, pentru că, înainte de Facultatea de Litere,a absolvit Liceul Sanitar. A scris în publicații ca Tabu, Dilema, Playboy, Maxim, Cotidianul, Academia Cațavencu, Cațavencii, Unica, iar, în unele dintre ele, încă mai scrie. Mai scrie scenarii pentru televiziune și are un blog, simonatache.ro, pe care intră zilnic câteva mii de oameni, ca să zâmbească sau chiar să râdă de-a binelea.

  • Viorel Copolovici s-a pregatit toata scoala si tot liceul sa devina actor pentru ca el insusi si toti cei din jur erau convinsi ca asta e menirea lui. Asa ca a urmat o facultate de presa, Scoala Superioara de Jurnalistica, exact pentru a-si da seama ca drumul lui normal era in Marketing, pe care l-a practicat sub aproape toate declinarile lui vreme de vreo doisprezece ani. Intre timp a lucrat si pe un vas de croaziera, a produs si o emisiune la Realitatea TV sau a consiliat candidati in patru campanii electorale diferite. Toate astea, pentru a-si da seama ca misiunea lui e, de fapt, in bucatarie, careia i s-a dedicat exclusiv de mai bine de patru ani. Din aprilie 2010 până la sfârşitul anului trecut s-a ocupat  de propriul restaurant din Bucuresti, “Kopel’s”. Între timp s-a mutat în Brazilia, unde continuă să gătească şi să scrie despre asta şi nu numai.

  • Sunt jurnalist din 1990. Asta mi-am dorit să fac dintotdeauna şi fac asta (deja!) de peste 20 de ani – jurnalism, la ziare, la televiziuni, la radio, mai bine sau mai rău. M-a ferit Dumnezeu, dar şi educaţia de-acasă, să-mi ia celebritatea minţile. În televiziune, e o boală profesională comună. Ca jurnalist, prefer postura clasică, de observator, celei “moderne”, de vedetă. Sunt un demodat.

    În rest, unii spun despre mine că sunt un tip cu bun simţ (şi adaugă: “deci un inadaptat”). Uneori, când văd la ce ar trebui să mă “adaptez”, mă felicit pentru încăpăţânarea de fi a refuzat atâtea “oportunităţi” care au fluturat în jurul meu.

4 recomandari pentru a ne mentine sanatosi dupa 40 de ani

Scris de Laura Ene
day-icon 3 August 2020

Vârsta de 40 de ani este un prag psihologic pentru mulți dintre noi. Dar nu vreau să-ți vorbesc despre impactul psihologic pe care acest număr îl are asupra noastră, ci despre cum ar fi bine să ne schimbăm alimentația, astfel încât să ne menținem sănătoși, supli și în cea mai bună formă și după această vârstă.

 

Fiecare deceniu din viața noastră vine cu avantajele și dezavantajele lui, precum și cu o serie de provocări. Excepție nu face nici vârsta de 40 de ani.

 

 

Ea este resimțită, însă, diferit de femei față de bărbați. Pe femei începe să le deranjeze scăderea ratei metabolice, care le face să câștige mai ușor în greutate, și pierderea elasticității pielii. Bărbații se confruntă, pe de altă parte, cu pierderea masei musculare și grăsimea care se depune în zona abdominală și care crește riscul de boli cardiovasculare, diabet și boli inflamatorii.

 

Indiferent că suntem femei sau bărbați, cu toții ar trebui să avem grijă la câteva lucruri esențiale în alimentația noastră. Iată care sunt acestea:

 

  1. Regula orei 18:00

Știu că nu reprezintă o noutate, dar este poate cel mai important și mai simplu lucru pe care îl poți face ca să-ți menții greutatea sau chiar să slăbești fără efort și fără înfometare.

Ce înseamnă mai exact această regulă a orei 18:00, după cum am denumit-o eu?

 

Să nu mai mâncăm glucide sau carbohidrați după ora 18:00. Cu alte cuvinte, să avem grijă ca, dacă luăm cina după această oră, să ne ferim de: pâine, paste, orez, fasole, mazăre, năut, cartofi, porumb sau mămăligă, fructe, alcool și zahăr în orice formă. Este indicat să ne păstram toate aceste mici plăceri pentru restul zilei și să le consumăm cu măsură chiar și atunci.

 

Așadar, ce ne mai rămâne de mâncat? Carne slabă, pește, brânzeturi sau lactate degresate, legume proaspete, supe cremă, ciorbe sau mâncăruri de legume. Avem, totuși, din ce alege, nu?

 

  1. Cât mai multe legume cu frunze verzi

Legumele cu frunze verzi sunt „aspirina” nutriționistului. Asta pentru că sunt sărace în calorii, dar pline de beneficii. Nu numai că au o mulțime de vitamine și minerale, ci te ajută să mănânci mai puțin și să scazi absorbția grăsimilor.

Cum se întâmplă asta? Prin fibrele pe care le conțin. De aceea, eu recomand tuturor pacienților mei ca la fiecare masă principală să adauge și o salată cu frunze verzi.

 

 

Eu mănânc salată chiar și cu paste. Pentru că preferatele mele sunt pastele carbonara, despre care știm cu toții că au multe grăsimi. Așa că am găsit remediul: salata cu frunze verzi (fie că e salată verde, spanac, rucola sau orice am eu chef să mănânc la momentul respectiv).

 

  1. Cât mai mulți antioxidanți

Aceasta este partea care le va interesa mai mult pe doamne, pentru că vorbim despre menținerea tinereții pielii. Antioxidanții sunt acele substanțe care ne apără de efectul nociv al radicalilor liberi.

Cercetătorii au făcut chiar o scală a antioxidanților: scala ORAC. Iar, pe această scală, alimentele cu cea mai mare putere antioxidantă sunt condimentele. Așa că profită din plin de scorțișoară, cuișoare, turmeric, ghimbir, cacao, busuioc și altele asemenea.

 

Calități antioxidante puternice au și fructele de pădure, pe care te sfătuiesc să le mănânci cât mai des. Cu atât mai mult cu cât acum este sezonul lor. Profită și mănâncă-le proaspete, dar fă-ți și rezerve pentru restul anotimpurilor, punându-le la congelator.

 

  1. Cât mai multă mișcare

Un ultim sfat pe care aș vrea să ți-l dau, fie că ești femeie, fie că ești bărbat, este să faci cât mai multă mișcare. Odată cu înaintarea în vârstă, pierdem din masa musculară. Așa că, pe lângă un consum adecvat de proteine de calitate din carne, pește și lactate, te sfătuiesc să fii cât mai activ. Dacă la asta mai adaugi și exerciții cu greutăți, atunci îți garantez că vei reuși să te menții în formă pe termen lung.

 

 

Sper să-ți fie de folos sfaturile mele și să aplici cât mai multe dintre ele în viața de zi cu zi. Până data viitoare, ai grijă de tine și bucură-te de vară în mod responsabil!