Incurajam oamenii sa ia decizii informate despre alcool

Contribuitorii nostri
  • Cabral Ibacka. Cu o cariera in televiziune de peste 15 ani, cu emisiuni acoperind multe zone de interes, de la stiri si emisiuni auto, pana la show-uri de divertisment si talk-show-uri, Cabral are o viziune ampla asupra societatii romanesti.

    Pe cabral.ro, blogul personal dar popular, Cabral isi exprima opiniile si coaguleaza in jurul lui un grup mare de oameni care au aceleasi opinii, asteptari si teluri: schimbarea in mai bine.

    Voluntar convins, Cabral sustine copiii si batranii cu probleme prin asociatia al carei membru fondator ii este, Zambet Si Suflet (www.zss.ro) dar sustine activ si se implica si in activitatile altor ONG-uri (Ovidiu Rom, Hospice Casa Sperantei, Salvati Copiii, etc.).

    Parte a proiectului Despre Alcool inca din faza de constructie, el este si unul dintre motoarele acestei campanii de responsabilizare. Iar contributia lui poate fi gasita aici.

     

  • Laura Vereha și Sebastian Secan, jurnaliști de profesie, călători în bascheți din pasiune, inițiatorii proiectului ,,Călător în Bascheți’’, unul dintre cele mai citite bloguri de travel din România. Noi vă arătăm România neștiută, uimitoare, cu locuri despre care n-ai bănui că sunt la noi în țară, precum și destinații de poveste din străinătate. Împreună, am ajuns în 45 de țări.Laura Vereha și Sebastian Secan, jurnaliști de profesie, călători în bascheți din pasiune, inițiatorii proiectului ,,Călător în Bascheți’’, unul dintre cele mai citite bloguri de travel din România. Noi vă arătăm România neștiută, uimitoare, cu locuri despre care n-ai bănui că sunt la noi în țară, precum și destinații de poveste din străinătate. Împreună, am ajuns în 45 de țări.

  • Cristian Lupsa este editorul Decat o Revista, un trimestrial care publica jurnalism narativ despre lumea in care traim. A terminat Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii din Universitatea din Bucuresti, iar apoi a facut un master la Missouri School in Journalism, in Statele Unite. Din 2007 a scris si editat pentru mai multe reviste; DoR s-a nascut in aprilie 2009 din dorinta de a avea un spatiu pentru povesti reale bine documentate, bine editate si bine impachetate. Uneori posteaza despre scris pe www.ascrie.org. S-a alaturat proiectului DespreAlcool.ro pentru ca lupta pentru echilibru in fata atator potentiale excese e unul dintre subiectele lui preferate.

  • Dana Rogoz Mamă, soţie, actriţă de film şi televiziune, designer, model, prezentatoare de televiziune şi, nu în ultimul rând, blogger de succes. Dana Rogoz a debutat ca actriţă la vârsta de numai 4 ani, în timpul primului ei turneu, la scurt timp înainte să înceapă să joace la TVR. La 9 ani a jucat în rolul Abramburicăi, care a făcut-o cunoscută în înteaga ţară.

  • Daniela Gheorghe este psiholog specializat in psihologia copilului, expert in domeniul promovarii, protectiei si monitorizarii drepturilor copilului.

    A absolvit Universitatea “Babes-Bolyai”, Facultatea de Psihologie si Stiintele Eucatiei, profilul Psihopedagogie Speciala la Cluj-Napoca, apoi a continuat studiile masterale la aceeasi universitate. Din 2001 incepe colaborarile cu diverse reviste pentru copii si tineri: „Bravo” si „Bravo Girl”, apoi revista „Mami”, „Psihologia azi”, „Parintii”, devenind si psiholog consultant pentru o serie de ziare, jurnale si emisiuni tv si radio.

  • Laura Ene, medic diabetolog şi nutriționist, fondatoarea ELA CLINIC – prima clinică de nutriție terapeutică din România, co-fondatoare a Academiei de Nutriție „Sănătate, Te Iubesc!“, membră a Colegiului Medicilor din România și coordonatoarea departamentului de diabet și nutriție din cadrul Spitalului de Chirurgie Cardiovasculară Monza din București.

  • Marjan Kukuneshoski, pe scurt Make. Barman, bar manager, bar trainer si consultant cu o experienta de aproape 11 ani in domeniul bartending-ului.
    Originardin Macedonia, a participat la numeroase competitii nationale si internationale de bartending, showmanship, prepararea cafelei, servirea vinurilor si speed service. Desemnat Barmanul anului in 2009, a reprezentat Romania la doua competitii internationale de preparare de cocktailuri. In plus, jurizeaza concursuri de profil si activeaza in Asociatia Barmanilor Profesionisti din Romania.

  • Mihai Găinuşă Binecunoscut realizator şi prezentator român de radio şi televiziune, Mihai Găinuşă a absolvit cursurile Şcolii Superioare de Jurnalism şi este licenţiat în presa scrisă la Facultatea de Jurnalism. Din 2001 până în 2004 a prezentat emisiunea TV „Cronica Cârcotaşilor” la Prima TV. De asemenea, Mihai Găinuşă a colaborat, ca editorialist, cu publicaţii precum Academia Caţavencu şi ProSport.

  • Am început să lucrez în presă acum 15 ani, aproape din întâmplare, la Iași, la Opinia studențească. Până atunci mă pregătisem să fiu laborant sau inginer, la alegere, în funcție de care dintre diplome mi s-ar fi părut la un moment dat mai interesantă. După o incursiune de câțiva ani în PR, am revenit în zona presei scrise la Maxim, Marie Claire și, acum, la Men’s Health. Ocazie cu care am găsit, în sfârșit, o utilitate lucrurilor pe care le-am învățat la liceul sanitar.

  • Mihai Jurca este blogger de travel, prezentator si realizator TV. Proiectul sau, MihaiJurca.ro, a fost premiat cu titlul de Best Travel Blog la ELLE Blogging Awards 2017. Blogul imbina ponturi de calatorie, impresii si povestiri din cele mai chic locuri ale Europei, precum si trasee care servesc ca sursa de inspiratie pentru o vacanta in stil mare.

  • Doctor in sociologie inca din 1974, activ in numeroase alte domenii de specializare generala precum cercetarea calitativa in sociologie, opinia publica, psihosociologia, identitatea culturala, comunicarea nonverbala,  sociologul Septimiu Chelcea  face o analiza detaliata a profilului tinerei generatii din Romania zilelor noastre, cu un studiu de caz pertinent axat pe modul in care este perceput controlul de catre tineri cand vine vorba de consumul de alcool.

  • Dr. Serban Damian este absolvent al Facultatii de Medicina Generala din cadrul Universitatii de Medicina si Farmacie “Carol Davila”, Bucuresti.

    Este nutritionist sportiv – si-a facut specializarea in acest domeniu intr-un program international organizat de catre Comitetul Olimpic International, dedicat medicilor, si condus de catre specialisti in nutritie din cele mai mari universitati ale lumii.

    A publicat doua carti de specialitate: Stretching, secretul flexibilitatii si Superfit. Esentialul in fitness si culturism.

    Este colaborator permanent al catorva publicatii si emisiuni de specialitate.

    In cadrul Centrului de nutritie Superfit, Dr. Serban Damian acorda consultanta nutritionala (scadere/crestere in greutate, ameliorarea performantelor sportive, recomandarea suplimentelor nutritive) si de antrenament, atat publicului larg, cat si companiilor private, sportivilor de performanta, echipelor sportive. (www.superfit.ro)

    Este alergator de maraton si presedintele Ro Club Maraton, cel mai mare club al alergatorilor amatori din Romania.

    Din 2007 scrie pe blogul www.nutritionist.info.ro

  • Shurubel Andrei Lăcătuş, zis şi Shurubel, face tot ce-i stă în putere să se facă auzit. Dimineţa radio, seara TV şi în timpul liber video blogging. Om de marketing şi glumeţ de succes, are un serial comic şi super popular numit 10lucruri, prezintă matinalul de la Radio 21, iar în weekend apare pe micile ecrane ca prezentator al emisiunii UTOPS, la UTV.

  • Simona Tache jurnalist, scenarist, femeie, prietenă, fiică, soră, soție, vecină,cetățean. Și soră medicală, pentru că, înainte de Facultatea de Litere,a absolvit Liceul Sanitar. A scris în publicații ca Tabu, Dilema, Playboy, Maxim, Cotidianul, Academia Cațavencu, Cațavencii, Unica, iar, în unele dintre ele, încă mai scrie. Mai scrie scenarii pentru televiziune și are un blog, simonatache.ro, pe care intră zilnic câteva mii de oameni, ca să zâmbească sau chiar să râdă de-a binelea.

  • Viorel Copolovici s-a pregatit toata scoala si tot liceul sa devina actor pentru ca el insusi si toti cei din jur erau convinsi ca asta e menirea lui. Asa ca a urmat o facultate de presa, Scoala Superioara de Jurnalistica, exact pentru a-si da seama ca drumul lui normal era in Marketing, pe care l-a practicat sub aproape toate declinarile lui vreme de vreo doisprezece ani. Intre timp a lucrat si pe un vas de croaziera, a produs si o emisiune la Realitatea TV sau a consiliat candidati in patru campanii electorale diferite. Toate astea, pentru a-si da seama ca misiunea lui e, de fapt, in bucatarie, careia i s-a dedicat exclusiv de mai bine de patru ani. Din aprilie 2010 până la sfârşitul anului trecut s-a ocupat  de propriul restaurant din Bucuresti, “Kopel’s”. Între timp s-a mutat în Brazilia, unde continuă să gătească şi să scrie despre asta şi nu numai.

  • Sunt jurnalist din 1990. Asta mi-am dorit să fac dintotdeauna şi fac asta (deja!) de peste 20 de ani – jurnalism, la ziare, la televiziuni, la radio, mai bine sau mai rău. M-a ferit Dumnezeu, dar şi educaţia de-acasă, să-mi ia celebritatea minţile. În televiziune, e o boală profesională comună. Ca jurnalist, prefer postura clasică, de observator, celei “moderne”, de vedetă. Sunt un demodat.

    În rest, unii spun despre mine că sunt un tip cu bun simţ (şi adaugă: “deci un inadaptat”). Uneori, când văd la ce ar trebui să mă “adaptez”, mă felicit pentru încăpăţânarea de fi a refuzat atâtea “oportunităţi” care au fluturat în jurul meu.

Cum ne influenteaza alimentatia sanatatea si starea de spirit

Scris de Despre Alcool
day-icon 10 May 2021

 

Alimentația ne poate influența viața sub multe aspecte, la care uneori nici nu ne gândim. Știai, de exemplu, că lipsa de hidratare îți poate afecta capacitatea de concentrare? Despre acest lucru și despre alte câteva trucuri vei putea afla în continuare.

 

Alimentația și somnul

 

Probabil că nu de puține ori ai auzit recomandarea să dormi cel puțin 7 ore pe noapte. Dar ce te faci dacă te așezi în pat și nu poți să dormi?

 

Una dintre soluții este să ai grijă ce și când mănânci. Recomandarea mea este să iei ultima masă a zilei cu cel puțin 3 ore înainte de culcare. În acest fel, nici nu adormi flămând și nici nu îți obosești inutil organismul, obligându-l să muncească pe timpul nopții pentru digerarea mâncării.

 

Mai mult, alege alimente bogate în proteine, vitamine și minerale, care să aibă cât mai puțini carbohidrați. Aceștia ne dau energie, iar seara este important să ne pregătim organismul de odihnă, nu pentru sprint.

 

Mai am un truc pentru tine: consumă la cină alimente bogate în triptofan. Fie că este vorba despre o cană de lapte, nuci, semințe, ouă sau carne de curcan. O cină perfectă, care te pregătește pentru un somn odihnitor, poate fi formată dintr-o bucată de carne de curcan la cuptor sau grătar cu o salată în care poți strecura o linguriță de semințe.

 

Evită, însă, consumul de alcool înainte de culcare. Pe moment s-ar putea să te ajute să adormi, pentru că are efect sedativ, dar somnul tău nu va fi unul odihnitor. Dacă vrei totuși să bei o bere seara, fă asta cu cel puțin 3 ore înainte de a merge la culcare.

 

Alimentația și oboseala

 

Ți s-a întâmplat vreodată să mănânci mult la prânz și toată după-amiază să nu mai poți face aproape nimic pentru că te simțeai prea obosit?

 

Se întâmplă din cauză că mesele copioase, cu mâncare multă, grasă și cu mulți carbohidrați simpli suprasolicită sistemul digestiv. Moderația este cea mai bună rețetă.

 

Dar să te trezești mai obosit decât te-ai culcat, deși ai dormit 7-8 ore pe noapte?

 

Atunci cu atât mai mult ai nevoie de alimente de calitate, care să-ți hrănească organismul cu adevărat. Iar prin calitate nu mă refer neapărat la alimente bio sau eco. Ci la mâncare normală, gătită fără exces de ulei și, mai ales, fără prăjire. Iar de aici excludem din start tot ce înseamnă fast-food, patiserie sau „mâncare la pungă” – biscuiți, covrigei, bomboane etc.

 

Astfel, pentru un plus de energie optează pentru:

 

  • cereale integrale
  • alimente bogate în fier (spanac, broccoli, varză, varză de Bruxelles, kale, urzici, fasole boabe, carne roşie slabă, ficat, crustacee)
  • alimente bogate în Omega 3 (pește gras, nuci și semințe)
  • apă.

 

Apa este lichidul fără de care nu putem trăi. Lipsa hidratării face ravagii în organism: de la lipsă de concentrare la oboseală, dureri de cap, dureri articulare, constipație sau pietre la rinichi. Așa că bea zilnic cel puțin 25 ml de apă per kilogram corp. Când spun apă, nu mă refer la sucuri și nici la alcool. Poți contoriza cel mult ceaiurile neîndulcite.

 

Alimentația și imunitatea

 

Criza provocată de COVID-19 ne-a făcut pe toți mai preocupați de întărirea imunității. Iar una dintre componentele de bază pentru o imunitate bună o reprezintă alimentația. Te sfătuiesc să consumi legume proaspete la fiecare masă și un fruct de sezon la gustare pentru un plus de vitamine și minerale.

 

Ai grijă, de asemenea, să eviți alimentele proinflamatorii, cum ar fi zahărul sau făina albă și să optezi pentru o dietă antiinflamatorie. Dieta mediteraneană bogată în pește, grăsimi sănătoase și multe legume este una dintre cele mai potrivite dacă vrem să ne menținem sănătoși.

 

Nu uita nici de flora intestinală, extrem de importantă atunci când vorbim despre imunitate. Pentru asta, îți recomand să consumi prebiotice (usturoi, ceapă, praz, sparanghel, anghinare, banane sau alge) și probiotice (chefir, iaurt sau murături).

 

Alimentația și buna dispoziție

 

„Good food, good mood” nu este doar un slogan, ci este o afirmație cât se poate de reală. Alimentele pe care le consumăm ne pot influența dispoziția. Știai că 95% din serotonină este produsă în tractul gastrointestinal?

 

Așa că ai grijă ce alimente consumi! Recomandarea mea este să alegi alimente bogate în magneziu, cum ar fi legumele cu frunze verzi (spanac, broccoli, varză de Bruxelles, lobodă, leurdă, urzici, salată verde) și alimente bogate în grăsimi Omega 3 (pește gras ori oleaginoase).

 

Dacă mai pui pe listă și afine, ai combinația perfectă pentru zi excelentă, ceea ce îți doresc și eu în continuare.

 

Ai grijă de tine și vei fi bine cu tine!